Under förra våren fick vi i uppdrag att skapa en grafisk manual för ett företag, som vi spenderade ungefär tre veckor på. Jag valde Musikbörsen och ändrade det mesta av deras identitet. Det nya namnet blev "Stock" och det representerar en stabil grund, originalitet samt en koppling till träarbete och de material som många instrument är gjorda av.
Loggan är typsnittet Big Caslon Medium som har tryckts ihop och snyggats till. Så den är hyfsat simpel men ger ändå en känsla av exklusivitet och 55 år av erfarenhet inom instrumentbranschen.
Färgerna är delvis tagna från Musikbörsens hemsida, där de använder den bruna färgen. Sedan har jag själv tagit fram en orange färg som ger kontrast och en känsla av värme och den vita är för att balansera de andra två starka färgerna.
IDENTITET
projekt
Skapade också en prototyp i Figma av hur hemsidan skulle kunna se ut med den nya identiteten.
Och under arbetstiden fick jag en idé om att göra en pitch-film om den nya identiteten. Som skulle användas för att visa Musikbörsen vad jag ville skapa för känsla med det nya varumärket.